Διδακτορικό στη Γαλλική Γλώσσα, Πολιτισμό και Πολιτισμό
Paris, Γαλλία
ΔΙΆΡΚΕΙΑ
3 Years
ΓΛΏΣΣΕΣ
Γαλλική γλώσσα
ΡΥΘΜΌΣ
Πλήρης απασχόληση
ΠΡΟΘΕΣΜΊΑ ΕΦΑΡΜΟΓΉΣ
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων
ΠΡΩΙΜΌΤΕΡΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΊΑ ΈΝΑΡΞΗΣ
Ζητήστε την πρωιμότερη ημερομηνία έναρξης
ΔΊΔΑΚΤΡΑ
EUR 4.000 / per year
ΜΟΡΦΉ ΜΕΛΈΤΗΣ
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Εισαγωγή
Το Διδακτορικό στη Γαλλική Γλώσσα, Πολιτισμό και Πολιτισμό (100% διαδικτυακά και ΜΟΝΟ στη γαλλική γλώσσα) στοχεύει να δώσει τη δυνατότητα στους φοιτητές να αποκτήσουν προηγμένη εκπαίδευση εμβαθύνοντας τις γνώσεις τους για τη γαλλική γλώσσα και λογοτεχνία και την ανάπτυξή τους στο πέρασμα των αιώνων. Μέσω της χρήσης κατάλληλων μεθοδολογικών εργαλείων και εμπεριστατωμένου προσωπικού προβληματισμού, που υποστηρίζονται από μια ουσιαστική βιβλιογραφική ανασκόπηση, τα αποτελέσματα της μελέτης τους θα μπορέσουν να συμβάλουν στην προώθηση της γνώσης για το θέμα.
Κοινό-στόχος: Πράκτορες και στελέχη πολιτιστικών υπηρεσιών στη διοίκηση και τις επιχειρήσεις. Τοπικές και περιφερειακές αρχές. Πολιτιστικοί διαχειριστές. Εκπαιδευτικοί, πολιτιστικοί διαμεσολαβητές, σύλλογοι. . Μουσεία. Οργανισμοί διεθνούς και περιφερειακής συνεργασίας (UNESCO, Γαλλοφωνία, AUF; Ευρωπαϊκά Πολιτιστικά Προγράμματα...°), ΜΚΟ με πολιτιστικά, εκπαιδευτικούς, ανθρωπιστικούς και κοινωνικοοικονομικούς στόχους. Ειδικοί σε πολιτιστικά έργα. Πολιτιστικές βιομηχανίες: χαρτί και ψηφιακές εκδόσεις, ήχος και βίντεο, ντοκιμαντέρ, κινηματογράφος, θέατρο.
Το διδακτορικό πρόγραμμα εκτείνεται σε τρία χρόνια, ξεκινώντας με μια ανασκόπηση των θεμάτων και των προοπτικών για τη γαλλική γλώσσα, την ιστορία και την ανάπτυξή της και τη μεθοδολογία της έρευνας. θα εξεταστεί επίσης η λογοτεχνία του Μεσαίωνα, και του 16ου και 17ου αιώνα. Αυτή η ανασκόπηση θα ακολουθηθεί από πρόταση διατριβής.
Το δεύτερο έτος θα είναι αφιερωμένο στη γαλλική λογοτεχνία από τον 18ο έως τον 21ο αιώνα, στη μελέτη της λογοτεχνικής κριτικής και της γαλλικής κουλτούρας και στη συγγραφή της διατριβής.
Το τρίτο έτος θα περιλαμβάνει εξέταση περιφερειακών και μειονοτικών γλωσσών, συγγραφή επιστημονικού άρθρου, μελέτη του γαλλικού θεάτρου και κινηματογράφου και ανασκόπηση των γαλλικών πολιτιστικών ιδρυμάτων σε όλο τον κόσμο. Η χρονιά τελειώνει με την υπεράσπιση της διατριβής.
Εισαγωγές
Διδακτέα ύλη
Η δομή ενός τυπικού μαθήματος θα απαιτεί από τους μαθητές να διαβάζουν υλικό που παρέχεται από το πανεπιστήμιο, να μελετούν σχετικό υλικό και να διεξάγουν προσωπική έρευνα σε επιλεγμένα θέματα. Η επιβεβαίωση της μάθησης μπορεί να καθοριστεί μέσω εργασιών, έργων, κουίζ ή εξετάσεων.
- PHD501 Η γαλλική γλώσσα: ζητήματα και προοπτικές σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο: Αυτό το μάθημα διερευνά τις σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η γαλλική γλώσσα στο πλαίσιο της επιτάχυνσης της παγκοσμιοποίησης. Η παγκοσμιοποίηση επηρεάζει όλο και περισσότερους τομείς, από τις επιχειρήσεις μέχρι τον πολιτισμό, αντιμετωπίζοντας τα γαλλικά με πολλές προκλήσεις, ιδιαίτερα την αυξανόμενη κυριαρχία των αγγλικών και άλλων γλωσσών. Αυτό το μάθημα αναλύει την παρουσία της γαλλικής γλώσσας σε διεθνή ιδρύματα, την επιρροή της σε διάφορες περιοχές του κόσμου και στρατηγικές και πρωτοβουλίες που στοχεύουν στη διατήρηση και την προώθηση της γαλλικής σε παγκόσμια κλίμακα. Παράλληλα, εξετάζει τον αντίκτυπο της παγκοσμιοποίησης στη γαλλική γλώσσα και τους τρόπους με τους οποίους θεσμικοί παράγοντες και πολίτες μπορούν να συμβάλουν στην επιβίωσή της. Μέσα από μια διεπιστημονική προσέγγιση, αυτό το μάθημα θα επιτρέψει στους φοιτητές να κατανοήσουν την εξέλιξη της γαλλικής γλώσσας σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο και να προβληματιστούν σχετικά με τις προκλήσεις, τις προοπτικές της και τις ενέργειες που πρέπει να εφαρμοστούν για να διασφαλιστεί η διεθνής επιρροή της.
- PHD502 The French Language: History and Development: Αυτό το μάθημα στοχεύει στην κατανόηση της ιστορικής εξέλιξης της γαλλικής γλώσσας από την αρχή της μέχρι σήμερα. Θα δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές να κατανοήσουν τους γλωσσικούς μετασχηματισμούς της γλώσσας στο πέρασμα των αιώνων, καθώς και τα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα που τους προκάλεσαν. Η ανάλυση αρχαίων και σύγχρονων κειμένων θα τους βοηθήσει να κατανοήσουν καλύτερα τη γλώσσα στις σημερινές της ιδιαιτερότητες.
- Μέθοδοι Έρευνας PHD503: Η έρευνα θα διδαχθεί χρησιμοποιώντας τις μεθόδους και τις αρχές που επικρατούν σε οποιαδήποτε μεθοδολογία για την κατασκευή ενός ερευνητικού αντικειμένου. Με βάση το γενικό θέμα του διδακτορικού, ο φοιτητής πρέπει να είναι σε θέση να διατυπώνει σχετικά ερευνητικά ερωτήματα, να προσδιορίζει την ερευνητική του προσέγγιση, να κατασκευάζει ένα πρόβλημα, να διατυπώνει υποθέσεις, να οριοθετεί το σώμα της ανάλυσης, να ορίζει το πεδίο έρευνας, τα εργαλεία και τεχνικές για την αντικειμενοποίηση και τις αρχές της ερμηνείας. Το πρώτο βήμα εδώ θα είναι ο απολογισμός του ζητήματος και της κατάστασης των γνώσεων σχετικά με το θέμα. να παράγει μια βιβλιογραφία που να αιτιολογείται και να επεξηγείται μέσω της ανάγνωσης φύλλων και της παραγωγής αρχικών βάσεων δεδομένων και πληροφοριών για το αντικείμενο που εξετάζεται. Θα πρέπει επίσης να ορίσει τις έννοιες, τις κατηγορίες και τις έννοιες που χρησιμοποιούνται και να αιτιολογήσει τις διαστάσεις σε χρόνο και χώρο του επιλεγμένου θέματος.
- PHD504 Μεσαιωνική Λογοτεχνία: Ως συμπλήρωμα της προηγούμενης ενότητας και ως απεικόνιση αυτής της εξέλιξης, ο μαθητής θα πρέπει να επανεξετάσει αυτή τη σημαντική στιγμή στη μετάβαση από τον προφορικό στον γραπτό λόγο, για να κατανοήσει πώς τα γαλλικά τείνουν να αντικαταστήσουν τα λατινικά και πώς σε αυτή τη μετάβαση συμμετέχουν οι δημοτικές γλώσσες. Θα επισημανθούν και θα αναλυθούν λογοτεχνικές και πολιτιστικές παραγωγές από τον Μεσαίωνα έως την Αναγέννηση: παραμύθια, ποιήματα, chansons de gestes, αυλική λογοτεχνία και ιστορικά χρονικά.
- PHD505 Γαλλική Λογοτεχνία από τον 16ο έως τον 17ο αιώνα: Το μάθημα θα επικεντρωθεί σε αυτή τη σημαντική περίοδο, η οποία χαρακτηρίζεται από την επιβεβαίωση της γαλλικής γλώσσας ως λογοτεχνικής γλώσσας. Στο πλαίσιο μεγάλων κοινωνικο-πολιτιστικών μετασχηματισμών, αναδείχθηκαν και εδραιώθηκαν τα κύρια είδη λογοτεχνίας, όπως το μυθιστόρημα, η λογοτεχνία ιδεών, η ποίηση και το θέατρο. Θα χρησιμοποιήσουμε επιλεγμένα κείμενα για να ορίσουμε τις αποτυπώσεις και τις μορφές αυτών των ειδών και να αναλύσουμε το περιεχόμενό τους. Συγγραφείς τόσο σημαντικοί όσο ο François Rabelais και ο Michel de Montaigne, για το μυθιστόρημα ή η λογοτεχνία των ιδεών, ή ο Pierre Ronsard και ο Joachim du Bellay για την ποίηση, είναι κεντρικοί και θα αποτελέσουν αντικείμενο εις βάθος αναλύσεων. Το θέατρο ήταν πιο σημαντικό τον 17ο αιώνα, με σημαντικούς θεατρικούς συγγραφείς όπως ο Κορνέιγ, ο Μολιέρος και ο Ρασίν, των οποίων οι πιο εμβληματικές παραγωγές θα αναλυθούν συγκριτικά μέσα από τις καινοτομίες στο ύφος και τη γλώσσα και τα ποιοτικά άλματα που έκαναν στη γαλλική γλώσσα.
- Πρόταση διατριβής PHD506: Αυτό το δεύτερο στάδιο στην κατασκευή του ερευνητικού έργου θα περιλαμβάνει την επίτευξη προόδου στη διαμόρφωση του προβλήματος, την επισημοποίηση των κύριων ερωτημάτων που θα πρέπει να στοχεύσει ο διδακτορικός φοιτητής στην έρευνά του, διατυπώνοντας τις υποθέσεις και προσδιορίζοντας τα εργαλεία και τις τεχνικές που ο ερευνητής θα πρέπει να χρησιμοποιήσει. Ένα πρώτο σχέδιο της εργασίας θα πρέπει να υποβληθεί για αξιολόγηση και επικύρωση του θέματος.
- PHD507 Γαλλική λογοτεχνία από τον 18ο έως τον 19ο αιώνα: Αυτό το μάθημα θα επικεντρωθεί κυρίως στις αλλαγές που επέφερε ο «Διαφωτισμός» στους τομείς της φιλοσοφίας, της λογοτεχνίας και του θεάτρου. Με φόντο τη ρήξη με τη μοναρχική εξουσία και το αίτημα για εκδημοκρατισμό που αναδυόταν εκείνη την εποχή, τα μαθήματα αρχικά θα επικεντρωθούν στο έργο των μεγάλων φιλοσόφων, Μοντεσκιέ, Ρουσσώ και Ντιντερό, αμφότεροι στις φιλοσοφικές τους παραγωγές με στόχο την υπερνίκηση της καταπίεσης. και στις λογοτεχνικές και θεατρικές τους παραγωγές με στόχο τη διάδοση των ιδεών της λογικής και της προόδου. Δεύτερον, στο πλαίσιο της εκτυλίξεως ενός αιώνα κρίσεων, με το μπρος-πίσω του μεταξύ επαναστάσεων και αποκαταστάσεων, όπου η δέσμευση των συγγραφέων έγινε βασικός παράγοντας, η έμφαση θα δοθεί στους καθοριστικούς παράγοντες των διαφορετικών ρευμάτων (ρομαντισμός , Ρεαλισμός, Νατουραλισμός, Συμβολισμός) στη λογοτεχνία, την ποίηση και το θέατρο που επρόκειτο να χαρακτηρίσουν τον αιώνα.
- PHD508 Λογοτεχνική κριτική 1: Αυτό το πρώτο μάθημα θα θέσει τα θεμέλια για τη λογοτεχνική κριτική. Με βάση επιλεγμένα κείμενα, ο στόχος θα είναι να οριστεί τι σημαίνει λογοτεχνική κριτική. και στη συνέχεια να μελετήσει πώς αναπτύχθηκε ιστορικά η λογοτεχνική κριτική, με τους διαφορετικούς τρόπους ανάλυσης των λογοτεχνικών παραγωγών. Σε κάθε περίπτωση, αυτές οι μέθοδοι θα βασίζονται στις λογοτεχνικές παραγωγές της υπό μελέτη ιστορικής στιγμής.
- PHD509 Γαλλικός πολιτισμός: συγκρότηση και εξέλιξη; λαϊκοί πολιτισμοί, ξένοι πολιτισμοί και κυρίαρχη κουλτούρα: Από τις ανθρωπολογικές και κοινωνιολογικές προσεγγίσεις στις έννοιες του πολιτισμού και του πολιτισμού, θα πρέπει να τονιστεί αυτό που κάνει την ιδιαιτερότητα του γαλλικού πολιτισμού. να δείξει τη σύσταση και την εξέλιξή του και τα σημερινά χαρακτηριστικά του. Το μάθημα προτείνει να αναλυθεί, από μεγάλα κείμενα, τι προέρχεται από τη συνέχεια και τι προέρχεται από ποιοτικά περάσματα διαδικασιών εξέτασης νέων πολιτισμικών συνεισφορών, νέων μορφών πολιτισμού (ο πολιτισμός ως ταυτότητα δεν είναι αμετάβλητη και δεδομένη μια για πάντα· ταυτότητα, όπως Ο πολιτισμός προέρχεται από μια μόνιμη εφεύρεση Καθώς το συνεχές τείνει να εξαφανιστεί πίσω από τον πολλαπλασιασμό και την ανάμειξη, θα είναι ζήτημα να δούμε τη θέση των πολιτισμών. ειδικά για τις κοινωνικές ομάδες που απαρτίζουν τη Γαλλία και πώς αυτές έχουν λιώσει ή αντισταθεί στο γαλλικό χωνευτήρι.
- PHD510 Γαλλική Λογοτεχνία από τον 20ο έως τον 21ο αιώνα: Ο εικοστός αιώνας σηματοδότησε επίσης μια άλλη αλλαγή κατεύθυνσης στη λογοτεχνική και θεατρική παραγωγή. Νέες τάσεις και είδη εμφανίστηκαν σε μια περίοδο που είδε δύο παγκόσμιους πολέμους. Οι κληρονομιές του 19ου αιώνα αμφισβητήθηκαν από τον σουρεαλισμό, τον υπαρξισμό και τη θεωρία του παραλόγου, καθώς και το νέο μυθιστόρημα. Η διδασκαλία θα επικεντρωθεί σε αυτές τις νέες μορφές και τις συνθήκες που τους δίνουν νόημα και αιτιολόγηση. Μέσα από τα κείμενα και τα έργα που επιλέχθηκαν, ο στόχος θα είναι να δούμε πώς ο εικοστός αιώνας απελευθερώνεται από τις συμβάσεις που καθιερώθηκαν τον προηγούμενο αιώνα και ποια νέα ερωτήματα τίθενται σε αυτές τις νέες παραγωγές. Σε ένα νέο πλαίσιο που χαρακτηρίζεται από την παγκοσμιοποίηση, σε συνέχεια με τον εικοστό αιώνα όσον αφορά τις επιπτώσεις της περιόδου της αποαποικιοποίησης, που είδε την εμφάνιση ενός σημαντικού σώματος «γαλλόφωνης» λογοτεχνίας, η διδασκαλία θα επικεντρωθεί σε αυτό που κάνει τον πολλαπλασιασμό. τρέχουσες παραγωγές (ποικιλομορφία θεμάτων, ειδών, στυλ, δέσμευση/αποδέσμευση) που τις καθιστά συγκεκριμένες για τη στιγμή. Η βιβλιογραφία θα περιλαμβάνει μια επιλογή από τα σημαντικότερα έργα της στιγμής, τα οποία θα αποτελέσουν αντικείμενο εις βάθος μελέτης.
- PHD511 Λογοτεχνική κριτική 2: Αυτή η ενότητα εξετάζει τις διαφορετικές προοπτικές των κύριων σχολών λογοτεχνικής κριτικής: από εκείνες στις οποίες η ερμηνεία είναι ίση με το έργο ή αποτελεί μέρος του έργου, έως εκείνες που είναι πιο εξωτερικές: είτε τυπικές, κοινωνιολογικές, κοινωνιογλωσσική, ψυχαναλυτική ή, ευρύτερα, ερμηνευτική ή και δημοσιογραφική. Θα ληφθούν υπόψη παραδείγματα παραλαβής μεγάλων έργων.
- Συγγραφή διατριβής PHD580: Η πρόοδος της έρευνας θα αξιολογηθεί με βάση τα σχόλια από το πεδίο και την ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν. Αυτό το εξάμηνο θα επικεντρωθεί ιδιαίτερα στις μεθόδους ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων, μαθαίνοντας πώς να κωδικοποιείτε ερωτηματολόγια και χρησιμοποιώντας λογισμικό επεξεργασίας και ανάλυσης συνεντεύξεων. Θα παρέχεται επίσης εκπαίδευση στην κατασκευή και ερμηνεία διασταυρούμενων πινάκων.
- PHD512 Γαλλική γλώσσα και περιφερειακές και μειονοτικές γλώσσες: Το μάθημα θα ανατρέξει στην ιστορική σχέση μεταξύ της γαλλικής γλώσσας και των περιφερειακών γλωσσών που συζητήθηκε στο S1, για να αναλύσει την τρέχουσα κατάσταση, κυρίως ως αποτέλεσμα της διαφοροποίησης της γαλλικής κοινωνιολογικής σύνθεσης. Οι γαλλικές δημόσιες πολιτικές για τη διδασκαλία των λεγόμενων μειονοτικών γλωσσών θα ληφθούν υπόψη υπό το πρίσμα του γαλλικού μοντέλου των Ιακωβίνων. Μέσω των πολιτικών του ELCO (Teaching of Languages and Cultures of Origin) και των μεταρρυθμίσεών του, οι τρέχουσες, που προορίζονται για τις περιφερειακές γλώσσες, όπως αυτές που καθορίζουν τη σχέση του γαλλικού κράτους με τον Ευρωπαϊκό Χάρτη των Γλωσσών, θα επικεντρωθούν στις μεθόδους της δοκιμής του γαλλικού μοντέλου αφομοίωσης και των μορφών προσαρμογής του
- Συγγραφή περιοδικού PHD581: Κατά τη διάρκεια αυτού του εξαμήνου, ο διδακτορικός φοιτητής πρέπει να προσκομίσει ένα έγγραφο περίπου 40 σελίδων το οποίο πρέπει να καθορίσει οριστικά: την κατάσταση των γνώσεων σχετικά με το ερώτημα που εξετάζεται, την προβληματική, τη μεθοδολογική προσέγγιση, την οριοθέτηση του πεδίου, τα δεδομένα και την αναλυτική εργαλεία που εξηγούνται και αιτιολογούνται και η αρχική ανατροφοδότηση από την έρευνα ή τις διερευνητικές συνεντεύξεις.
- PHD513 Γαλλικό θέατρο και κινηματογράφος: παραγωγή και ρόλος στη διάδοση της γαλλικής κουλτούρας και αξιών: Από ιστορική και κοινωνιολογική άποψη, θα πρέπει πρώτα να δούμε τι κάνει την ιδιαιτερότητα του γαλλικού θεάτρου και κινηματογράφου, τι ιστορικά και πολιτισμικά, από τη γέννησή τους έως Σήμερα, βρίσκει τα δικά του χαρακτηριστικά. και δεύτερον να αναλύσουν τις δημόσιες πολιτικές που συνόδευσαν τις εξελίξεις τους για να μετρήσουν τη θέση τους σήμερα στη διάδοση και πρόσληψη του γαλλικού πολιτισμού.
- PHD514 Γαλλικά Πολιτιστικά Ιδρύματα σε όλο τον Κόσμο: Το μάθημα προτείνει να γίνει μια απογραφή των θεσμών διάχυσης (πολιτιστικά κέντρα, Alliance française, Οργανισμός Γαλλοφωνίας, AUF, ερευνητικά κέντρα στο εξωτερικό, πανεπιστήμια, λύκεια και γαλλικά σχολεία στο εξωτερικό, γαλλικές εταιρείες ) του γαλλικού πολιτισμού στον κόσμο· Ποια είναι η δική του ιστορία; Ποιος είναι ο τρόπος θεσμοθέτησης και ποιος ο ρόλος που παίζουν στο παρόν στην εκπροσώπηση της Γαλλίας και στη διάδοση των γαλλικών αξιών; Πώς συμμετέχουν σε μια γαλλική ήπια δύναμη; Το μάθημα θα βασίζεται σε συγκεκριμένα παραδείγματα, ιδιαίτερα στην εξέλιξη της οργάνωσης της Γαλλοφωνίας και στα ζητήματα που την περιβάλλουν.
- PHD590 Συγγραφή Διατριβής - Άμυνα: Το τελευταίο εξάμηνο θα δώσει στον διδάκτορα την ευκαιρία να παραδώσει την πρώτη έκδοση της διατριβής. Αυτό θα παρουσιαστεί σε ένα σεμινάριο, θα συζητηθεί, θα αναθεωρηθεί και στη συνέχεια θα διορθωθεί και θα υποβληθεί για δημόσια υπεράσπιση. Ο αιτών πρέπει στη συνέχεια, μεταξύ του χρόνου υποβολής και του χρόνου υπεράσπισης, να προτείνει ένα άρθρο, απόσπασμα από τη διατριβή, για δημοσίευση σε περιοδικό με ευρετήριο.